Klachtenloket Paramedici
Vanaf 1 januari 2017 zijn de regels voor het indienen van een klacht over je zorgverlener gewijzigd. Als je een klacht hebt over de geleverde zorg door je zorgverlener kan je terecht bij het Klachtenloket Paramedici mits je zorgverlener daarbij is aangesloten. Je zorgverlener heeft je geïnformeerd via de site van zijn/haar praktijk en/of een folder verkrijgbaar in de praktijk wat je kunt doen als je ontevreden bent over de geleverde zorg. Als je zorgverlener is aangesloten bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici geldt de volgende procedure.
De eerste stap is een gesprek aangaan met je zorgverlener. Het is goed mogelijk dat die niet beseft dat je ontevreden bent en waarover. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.
Het kan zijn dat een gesprek geen of niet voldoende oplossing biedt. Of er is een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kan je gebruik maken van de klachtenprocedure. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici, biedt je, mits je zorgverlener hierbij is aangesloten, een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Op de website van het klachtenloket paramedici vind je nadere informatie, het meldformulier en uitleg over de procedure. Kom je er niet uit of heb je nadere vragen, dan is het ook mogelijk om het klachtenloket via de mail of telefonisch te benaderen.
Voor vragen of meer informatie: e: info@klachtenloketparamedici.nl t: 030 310 09 29 (bereikbaar van ma t/m vr 9.00 tot 12.30 uur)
Direct klacht indienen bij mij
Als je een klacht over een behandeling wilt indienen, dan kan je de klacht hieronder beschrijven.